مراقبت از گیاهان در پاییز (بخش سوم)

بنجامین
بنجامین، گیاهی است که در فصل سرد، بهتر است با آب ولرم کتری آبیاری و هر روز غبارپاشی (آبیاری با آب جوشیده از فاصله 40 تا 50 سانتی متری با آب‌پاش) شود تا سبز بماند و برگ هایش نریزد.
گیاهان سرمادوست
برخی گیاهان، سرمادوست هستند و در فصول سرد، نه‌تنها خاموش و خشک نمی شوند، بلکه سبزتر و سرحال‌تر هم می‌شوند و حتی این سرما برای رشدشان، لازم و ضروری است. اگر برای سبز نگه داشتنِ خانه‌تان در فصل سرما، به دنبال گونه‌های سازگار با فصل پاییز و زمستان هستید، به ادامه مطلب توجه کنید.
بنفشه
بنفشه که انواع وحشی آن در ایران وجود دارد، گیاه سرما دوستی است که تا هوا سرد نشود، گل نمی‌دهد. نشاء آن در گلخانه‌ها وجود دارد و اگر حیاط و باغچه دارید می‌توانید پاییز و زمستان خود را با این گل‌های بنفش زیبا سر کنید. اگر بارندگی وجود داشت، نیازی به آبیاری نیست و اگر هوا خشک بود باید هفته‌ای دو بار بنفشه را آبیاری کنید.
گل برف
موگه یا گل برف را در زمستان می‌کارند و فقط در همین فصل هم گل می‌دهد. بذر این گیاه آپارتمانی در ایران هم وجود دارد و اتفاقا خیلی‌ها به آن علاقه‌مندند و می‌توانید آن را از گلخانه‌ها تهیه کنید و بکارید.
قرنفل
این گیاه با اسم بامزه‌اش هم حسابی به سرما مقاوم است و حوالی مهرماه می‌توانید نشای آن را تهیه کنید و در باغچه یا گلدانی مناسب بکارید. گیاهی است دو ساله با گل‌های کوچک و مخملی به رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز، بنفش و مخلوط سفید و قرمز که به تعداد زیاد در یک گل‌آذینِ چترمانند جمع می‌شوند.
مینا
و اما گل مینا که بسیار سریع رشد می کند و خیلی زود همه باغچه را به خودش اختصاص می‌دهد. گیاهی که در فصل زمستان هم سبزینه برگ‌های خود را حفظ می کند و باغچه و تراس و گلدانِ شما را سرسبز نگه می دارد.