شهروندان یزدی در مصرف آب صرفه جویی کنند

یزد- ایرنا – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با توجه به قطعی به وجود آمده در مسیر خط انتقال آب به استان از شهروندان خواست که در مصرف این کالای حیاتی و با ارزش اقتصادی بالا صرفه جویی کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به ایرنا، محمد مهدی جوادیان زاده افزود: تعدادی از تیرهای برق خط انتقال آب دوشنبه شب شکسته و پمپاژ آب از ایستگاه شماره چهار با مشکل روبرو شد از مردم صبور تقاضا می شود در مصرف آب صرفه جویی کنند و در این شرایط یاریگر متولیان امر باشند. .

وی همچنین تصریح کرد: هم اکنون گروه های تعمیر در حال اصلاح و ترمیم آسیب های وارده به خط انتقال هستند، امید است در اسرع وقت مشکل رفع و جریان آب از سر گرفته شود.

بخشی از آب مورد نیاز شهروندان یزدی از طریق آب انتقالی از زاینده رود اصفهان تامین می شود.

بیست و چهارم آذرماه سال ۱۳۹۹ ،اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب(آبفا) یزد شاخص برخورداری جمعیت شهری از شبکه آبرسانی استان را ۹۹.۹ درصد و روستایی را ۶۰ درصد بیان کرد.

وی میزان آب مصرفی در بخش شهری را ۱۰۱ میلیون مترمکعب و بخش روستایی را ۲۳ میلیون مترمکعب ذکر کرد و یادآور شد: در حوزه شهری ۶۰ درصد آب تولیدی استان و در بخش روستایی نیز ۱۶ درصد آن از طریق آب انتقالی و مابقی نیز از منابع داخلی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد ادامه داد:با توجه به شیوع کرونا و حساسیت هایی که درخصوص رعایت نکات بهداشتی وجود دارد در سال جاری به طور میانگین شاهد افزایش ۱۵ درصد مصرف آب مشترکان در استان هستیم.

وی با اشاره به برنامه های مدیریت مصرف آب در استان گفت: براساس سند سازگاری با کم آبی در بخش آب شرب و بهداشت استان در افق ۱۴۰۵ باید ۱۶ میلیون مترمکعب صرفه جویی شود.