برگزاری نشست سرمایه گذاری استان با دستور کار سرمایه گذاری در مجتمع کاریزلند با حضور استاندار

مهندس پور فلاح در این نشست با بیان اینکه مجتمع کاریزلند پتانسیل خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است ، بیان کرد : مجتمع کاریزلند چند بعدی در نظر گرفته شده است ، از 2000 هکتار ، 81 هکتار به مسائل پژوهشی ، 134 هکتار به تندرستی ، 128 هکتار به مسائل فرهنگی و 84 هکتار به مسائل ورزشی اختصاص داده شده است .

مدیر عامل موسسه کوثر ادامه داد : 1000 هکتار از 2000 هکتاری که در اختیار ماست فضای سبز ایجاد خواهیم کرد که در آن از منابع آب زیر زمینی و کشاورزی و … استفاده نخواهد شد . در اجرای این طرح از پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد استفاده می شود ، این تصفیه خانه تا 5 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید . یزد در آینده نزدیک به عنوان پایلوت تغذیه مصنوعی منابع آب با استفاده از پساب قرار خواهد گرفت .

مهندس پورفلاح خاطر نشان کرد : ما انتظار همکاری دستگاه های اجرایی را داریم اگر اشکالی داریم برای رفع آن همراهی کنند . تا کنون 25 سرمایه گذار داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کردند که برخی از موانع اداری مانع از انجام این مذاکرات شده است .

مهندس پورفلاح در پایان بیان کرد : در جلسات مختلفی که با استاندار محترم داشتیم، ایشان با اقتدار از موضع کوثر دفاع و بیان داشتند : جذب سرمایه گذار ، توسعه اقتصادی و استفاده از پتانسیل های موجود در پروژه کوثر با جدیت پیگیری شود و درگیر مسائل جزئی اداری نشوید هر جا مشکلی بود ایشان مشکل را مرتفع خواهند کرد ، که این حمایت استاندار عزم ما را برای کارکردن بیشتر خواهد کرد . در آخر همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای تعهدی که به استاندار عزیز در خصوص مسائل آب استان دادیم را دارم .

استاندار محترم یزد در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، بیان کرد: یکی از این پتانسیل‌ها نعمت تابش نور خورشید در این منطقه جغرافیائی است و استان یزد بهشت انرژی خورشیدی کشور است.

مهندس محمود زمانی قمی ادامه داد: اساسنامه این موسسه بسیار شفاف است و مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ محمدعلی صدوقی در اوایل دهه 70 این مجموعه را برای انتقال آب به استان راه‌اندازی نمود.

مهندس زمانی قمی خاطرنشان کرد: هیئت‌مدیره جدید این موسسه هم دارای تخصص و تعهد کافی هستند و علاوه بر دستور کار انتقال پروژه آب فکرهای خیلی بزرگی برای اجرا در این موسسه وجود دارد.

همچنین استاندار پیشنهادی را هم به سرمایه گذار بازار خودرو مجتمع کاریزلند در خصوص در اختیار گرفتن رونق بازار خودروی دبی نیز داشت .

استاندار محترم یزد در پایان سخنان خود گفت : باید از کسانی که قصد دارند در استان سرمایه‌گذاری کنند، حمایت و شرایط را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

[hm_sliders type=”owl_gall” id=”6413″]